خان دوره ما اینستاگرام است
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۲۳۷۹۵
ابراهیمی بیش از این که بازیگر سینما و تلویزیون باشد بازیگر تئاتر است و در دوران نوجوانی با بازی در تئاتر دانشآموزی در سال ۱۳۶۵ موفق به کسب رتبه نخست بازیگری کشور شد. او پس از صاحبدلان در مجموعههای متعددی از جمله «مثل هیچکس» نقشآفرینی کرده است. این بازیگر پرتلاش در فروردین ۱۳۹۲ دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلمهای پلیسی مسکو برای فیلم «تعبیر خواب» دریافت کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
چه شد که بازی در سریال «کلبهای در مه» را پذیرفتید؟ آیا از نویسنده و کارگردان شناختی از قبل داشتید؟
خیر من دوستان را نمیشناختم، البته آقای لبافیان را از قبل میشناختم. به هر حال سالها میدانستم ایشان کارگردان است ولی توفیق اینکه با ایشان کار کرده باشم را نداشتم. در این مجموعه برای اولین بار با ایشان کار کردم و آشنا شدم. البته همین همکاری هم توفیقات خوبی داشته و آنطور که از اطرافیان و از دوستانی که تماشا میکنند، شنیدم، خروجی نهایی کار خیلی خوب بوده و بازخوردهای زیادی را به همراه داشته است.
فکر میکنید چرا مردم این سریال را دوست داشتند؟
دنیای مجازی در دست مافیا قبضه شده است. در دست چند بازیگر و چند کارگردان و چند تهیهکننده در عالم هنر، به گونهای که انگار فقط سینما و تلویزیون و نمایش خانگی را فقط همینها بلد هستند. متاسفانه تعداد بسیار زیادی از دوستان و همکاران خودم مهجور ماندند و متاسفانه مافیای قدرت همیشه اسطورهسازیهایی می کند که مفصل میتوان راجع به آن صحبت کرد. این به آن معنا نیست که این افراد بازیگران بهتری هستند. این افراد به دليل جذب در مافیا و همکاری کردن با یکسری از آدمهاست که دنیای مجازی را قبضه کردهاند. این کار به هر حال به علت نوستالژیکی که در آن وجود دارد و همچنین قصهای که محور سریال است مردم آن را دوست داشتند و با آن رابطه برقرار کردند ولی در دنیای مجازی من خیلی کمتر میبینم که به آن پرداخته شود.
به نظر شما این سریال توانسته در حد مطلوبی زندگی مردمان گیلان را به تصویر بکشد؟ بعضیها هم آن را با «پس از باران» مقایسه میکنند.
پس از باران با یک بودجه خوب، و با زمان مناسب، مطمئنا بهتر از «کلبهای در مه» بود. آن سریال توانست راحتتر این روابط را نشان دهد اما برای سریال کلبهای در مه هم از نظر زمان و هم از نظر بودجه نسبت به این کار بیمهری شده است. من در تهران به دنیا آمدم و همینجا زندگی کردم اما بههر حال از گیلان شناخت دارم. متاسفانه در لهجهها برخی از بازیگران ضعف دارند ولی به نظر من اگر زمان بیشتری اختصاص پیدا میکرد، میتوانستیم این ضعفها را رفع کنیم.
به نظر شما نظام خان و رعیتی هنوز وجود دارد؟
در حال حاضر کسی وجود ندارد که خان باشد اما من یادم هست وقتی که سنم کمتر بود، یک روستایی را میشناختم. آنجا یک آقایی بود که به کشاورزها پول نزول میداد. کشاورزها فقیر بودند و همیشه محصولشان را که میفروختند باز هم درآمدشان کافی نبود و میرفتند پیش این آدم پول نزول میکردند. شاید الان بتوانیم بگوییم شخص خاصی به عنوان خان وجود ندارد اما الان شاید اینستاگرام خان ما باشد که ما را بنده خودش کرده است. شخصی یک گوشی دستش است که اگر یک روز بررسی نکند، انگار بخشی از زندگیاش را از دست داده است.
به نظر شما نقشها و روابط بین نقشها در سریال خوب از آب درآمده؟ خودتان از نقششان راضی هستید؟
بعضی جاها خوب درآمده و بعضی جاها خیر. اگر من فیلم را میساختم، اتفاقهای دراماتیک را بیشتر میکردم همچنين در خود متن تغییراتی را ایجاد میکردم. به نظر من متن در یک جاهایی ضعف و در جاهایی قوت دارد. این موارد میتواند باعث شود که بعضی از روابط، خوب درنیاید. بنده به عنوان بازیگر چندین رابطه در همین سریال داشتم از جمله خان، مادرم، همکارم و نقش فرح که بهطور احسن آن را انجام دادم و از بازخوردهایی که میبینم راضی هستم. فاطمه ترکاشوند - روزنامه نگار / ضمیمه قاب کوچک روزنامه جام جم
منبع: جام جم آنلاین
کلیدواژه: حمید ابراهیمی کلبه ای در مه تعبیر خواب پس از باران سام قریبیان صاحبدلان کلبه ای در مه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۲۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
سریال «نوبت لیلی» به تهیهکنندگی و کارگردانی روحالله حجازی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافت و کاندید بهترین سریال بلند شد.
به گزارش ایسنا، سریال نوبت لیلی «نوبت لیلی» به تهیهکنندگی و کارگردانی روحالله حجازی به تازگی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافته و کاندید بهترین سریال بلند شده است.
این رویداد قدیمیترین جشنواره آلمان است که به سریال های مستقل اختصاص دارد و ۲۹ می تا ۳ ژوئن ۲۰۲۴ در گیسن آلمان برگزار خواهد شد.
«نوبت لیلی» پیش از این از جوایزه "British Awards" در انگلستان، جایزه بهترین سریال بینالمللی و بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد و در سی و پنجمین جشنواره خیرونا اسپانیا و پنجمین دوره جشنواره "skiptown" در هالیوود آمریکا نیز حضور داشته است.
«نوبت لیلی» سریال اختصاصی پلتفرم نماوا بوده است.
مهدی شیرزاد، سرپرست نویسندگان و مهدی شیرزاد، سروش چیتساز و روحالله حجازی نیز نویسندگان این سریال هستند که فیلمنامه این سریال را در سبک رئالیسم جادویی به نگارش در آوردهاند.
در خلاصه داستان این سریال آمده است:
لیلی از طریق کتابی مرموز در مییابد که او و خانوادهاش تاکنون در زمان و مکانهای بسیاری زیستهاند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگیهای زیسته معنا بدهد و …
انتهای پیام